Вступ
Діяльність школи у 2013 – 2014 навчальному році здійснювалась згідно з
вимогами основних нормативних документів:
§ Закон України “Про загальну
середню освіту”,
§ Закон України „Про забезпечення
санітарного та епідемічного благополуччя населення”,
§ Державний стандарт початкової
загальної освіти,
§ Державний стандарт базової і
повної середньої освіти,
§ Державні санітарні правила і
норми улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та
організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.2.008-01),
§ Лист Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України від 29.04.11 № 1/9-325
“Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2011-2012
навчальний рік”,
§ Лист Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України від 21.07.11 № 1/9-556
“Щодо організації навчально-виховного процесу у 2011-2012 навчальному
році”,
§ Наказ Міністерства освіти і науки
№128 від 20.02.2002 року «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп
дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів
спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і
виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу
класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних
закладах»,
§ Наказ Міністерства освіти і науки
№41 від 29.01.2009 року «Про впровадження Базової програми розвитку дитини
дошкільного віку «Я у світі»
Головними
завданнями навчального закладу є:
·
виховання громадянина України;
·
забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіту;
·
формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з
усвідомленою
громадською позицією, почуттям національної
самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення;
·
виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів
України, прав і свобод людини і громадянина, почуття
власної гідності, відповідальність перед законом за свої дії, свідомого
ставлення до обов’язків людини і громадянина;
·
виховання морально, фізично і психологічно здорового покоління,
свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої
соціальної цінності;
·
створення умов для здобуття загальної середньої освіти на рівні державного
стандарту та понад державний стандарт;
·
формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань,
наукового
світогляду, потреби і вміння
самовдосконалюватися;
·
становлення в учнів цілісного, наукового світогляду, загальнонаукової,
загальнокультурної, технологічної, комунікативної й соціальної компетентності;
·
забезпечення наступності і безперервності у змісті та організації навчально
– виховного процесу;
·
створення сприятливих умов для самовираження особистості учнів у різних
видах діяльності, їх повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку;
·
надання учням можливості для реалізації індивідуальних творчих потреб;
·
пошук і відбір для навчання творчо обдарованих і здібних дітей;
·
оновлення змісту освіти, розробка та апробація нових педагогічних
технологій, методів і форм навчання та виховання;
· розробка змістовно – методичного
й організованого аспектів особистісно – орієнтовного підходу та інтерактивної
спрямованості в навчанні обдарованих і здібних дітей.
Реформування
освіти в Україні є складовою процесу адаптації національної освітньої системи
до змін, що відбуваються в останні роки у європейських країнах і пов’язані з
визнанням значущості знань як рушія суспільного добробуту та прогресу, отже
питання забезпечення рівного доступу до якісної освіти є ключовим для розвитку
всієї освітньої галузі. Поряд із засвоєнням базових знань перед сучасною
освітою все більше постає завдання навчати учнів самостійно оволодівати новими
знаннями та інформацією, навчити навчатися, виробити потребу у навчанні
впродовж життя. Людина у ХХІ столітті – це людина, що постійно навчається. Таку
людину повинна сформувати школа.
Створити
мотивацію успіху, дати можливість кожному учневі відчути себе комфортно в
стінах школи і зрештою допомогти йому сформуватися як особистості, розкрити і
розвинути його творчу індивідуальність – мета діяльності педагогів.
Політичні
та соціальні процеси, що відбулися в Україні, спрямовані на утвердження
демократичних засад розвитку держави, зумовлюють необхідність відповідних змін
у галузі освіти, складовою якої є виховання. Школа має бути державно –
громадським закладом, який організовує свою діяльність на ґрунті національної
культури і національних традицій, а за змістом та формами роботи відповідає національно
– культурним потребам України, її становленню і розвитку як суверенної держави.
Однією з
вимог до роботи педагогічного колективу школи є впровадження в навчально –
виховний процес школи інноваційної технології розвитку здатності учнівської
молоді до вибору успішної професії, планування кар’єри та формування соціально
значущих життєвих компетентностей відповідно до вимог сучасного ринку праці,
створення психолого – педагогічних умов та забезпечення навчально – виховного
процесу для формування успішної особистості шляхом відповідного програмно –
методичного забезпечення на всіх етапах розвитку дитини.
Головними
показниками якісних змін мають стати:
-
рейтинг школи, позитивна динаміка розвитку;
-
іміджелогічна культура вчителів, підвищення якості роботи кожного педагога і
якості навчання і виховання учнів;
-
конкурентноздатність випускників, готовність їх жити і творити в інформаційному
суспільстві;
-
створення мотивації успіху особистості учня і вчителя, щоб школа стала школою
успіху і радості для учнів і школою творчості для вчителів.
Результатом
якісної освіти має бути виховання здорового покоління з чіткою громадською
позицією, яке хоче і вміє вчитися продовж всього життя, покоління свідомих
громадян здатних збудувати цивілізовану європейську державу і жити в цій
державі.
Для
цього маємо позбутися формального підходу в навчанні і вихованні школярів,
перетворити навчальну діяльність на органічне засвоєння знань, як методологію,
базу, основу діяльності людини в різних сферах життя, враховуючи нові вимоги
суспільства, підвищити ефективність функціонування школи.
Педагогічний колектив школи
спрямовує свої зусилля на реалізацію проблеми:
„Удосконалення
навчально-виховного процесу шляхом впровадження
інноваційних технологій у навчанні і виховані школярів” , що орієнтована на різнобічний
розвиток особистості, може бути досягнута лише за умов демократизації навчально
– виховної системи та управління нею, гуманізації та гуманітаризації освіти,
індивідуалізації та диференціації навчання, інтеграції, а також за умови
змінення структури і змісту, форм, методів навчання, виховання та розвитку
учнів.
Інформаційна довідка
Першочергова
увага приділялась формуванню мережі класів, яка б відповідала освітнім потребам
населення в мікрорайоні школи. Завдяки
цьому збереглась мережа класів.
Всі діти та підлітки шкільного
віку, які проживають у мікрорайоні школи, одержують загальну середню освіту.
Набір учнів до першого класу здійснювався
на підставі висновків медичної комісії та опитуванні батьків.
Кожний рік – це новий поступ,
нова сходинка у навчанні, інтелектуальному, творчому, культурному розвитку
підростаючого покоління, адже і сама структура закладу передбачає планомірне
зростання.
В
школі введено профільного навчання в 10
– 11 класах (філологічний напрям) нині оцінюємо як одну з найважливіших
інновацій сучасної школи, адже передбачаємо, що профілізація сприятиме
профорієнтації і поліпшенню вибору життєвого шляху на професійній ниві.
Така система в нашій школі складається з чотирьох частин:
1)
Підготовка
учнів до свідомого вибору профільного навчання (5-7 класи).
2)
Допрофільна
підготовка (8-9 класи).
3)
Здійснення
профільного навчання за філологічним напрямом (10-11
класи).
Основним завданням профільного
навчання в сільській школі є підвищення якості загальної середньої освіти,
формування сукупності компетенцій особистості, потрібних для здійснення
свідомого вибору професій
Отже, дивлячись на діаграму
працевлаштування випускників школи протягом п’яти років можна сказати що
зменшується вступ випускників до учбових закладів у відношенні до кількості
випускників . Сучасна молодь має задовільну підготовленість до свідомого
вільного вибору професії. Така підготовленість
призводить до того, що молодь
вибирає професії. Наскільки вони будуть адаптованими до соціального
середовища, здатними оперативно приймати правильне рішення в нестандартних
ситуаціях, умітимуть аналізувати й контролювати власну діяльність залежить від
учителя.
А учителі нашої школи прагнуть,
аби наші учні досягли успіху у різних сферах діяльності: навчальній,
морально-етичній, громадській. Ми прагнемо дати молодій людині ключі до успіху,
допомогти особистості виявити та реалізувати закладені природою здібності з
найбільшою користю для себе та суспільства. Адже, одне з головних завдань, яке
має розв’язувати сучасна школа, - вчити кожного учня самостійно поповнювати знання,
застосовувати їх на практиці. Для цього потрібно виробити в учнів загальні
вміння навчальної діяльності: вміння мислити самостійно, організовувати,
виконувати і контролювати свою роботу, доводити розпочату справу до кінця.
Володіючи вміннями визначати мету, планувати роботу, організовувати її
виконання, працювати з науковою літературою, відбирати потрібну інформацію з
різних джерел, засвоюючи раціональні прийоми розумової діяльності, учні
усвідомлено керують своєю навчальною працею.
Характеристика педагогічного колективу
Педагогічний колектив об'єднав людей закоханих у свою
справу, безмежно відданих дітям. Завдяки наполегливій, натхненній праці
вчителів школа завжди йде шляхом новаторства упровадження передових педагогічних
досягнень.
Учитись важко, вчить ще важче,
Але не мусиш зупинятись ти.
Як учням віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.
Якісний та
віковий склад педагогічного колективу школи свідчить про те, що викладання
основ наук здійснюють справжні професіонали, в яких вдало поєднується енергія
молодості й досвід зрілості.
В умовах роботи школи саме атестації відведена роль
становлення, згуртування та виховання творчого колективу. Під час проходження
атестації вивчаються професійні якості вчителя, його сильні та слабкі сторони,
рівень загальної культури, створюються оптимальні умови для вивченні і
упровадження передового педагогічного досвіду кращих кадрів школи. Результати
атестації свідчать, що методична робота в школі стимулювала педагогічних
працівників до підтвердження та встановлення кваліфікаційних категорій у 2014 р.:
-
підтверджено
кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання „старший
учитель” вчителю математики Калічці С.І.
-
встановлено кваліфікаційну категорію „Спеціаліст першої категорії” вчителю трудового навчання Павлишин О.О.
-
встановлено кваліфікаційну категорію „Спеціаліст першої категорії” вчителю фізичного виховання Микитину О.О.
Педагоги школи результативно працювали над підвищенням
свого професійного рівня шляхом самоосвіти, проходження курсової перепідготовки
в ЛОІППО. У 2013– 2014 н.р. пройшли курсову перепідготовку 3 вчителів.
Аналіз
навчально-виховної роботи
У 2013-2014 н.р. у школі навчалось 214
учнів. За підсумками річного оцінювання
на високий рівень навчальних досягнень
закінчило 25 учнів та на початковий
рівень 8 учнів. Рейтинг успішності по класах такий:
І місце 3
кл. – 9,5 б.
ІІ місце 6 кл.
- 9,2 б.
ІІІ місце 5 кл.
– 8,9 б.
ІУ місце 8 кл.
- 8,5 б.
У місце 7 кл,
- 8,3 б.
УІ місце 4 кл.
– 8,2б.
УІ місце 9кл. та 10 кл. -7,5 б.
З метою вивчення рівня навчальних
досягнень учнів адміністрацією школи застосовуються моніторингові дослідження.
В результаті цих досліджень було виявлення відповідності навчальних досягнень
учнів вимогам навчальних програм, наступності між початковою та середньою
школою, накреслення шляхів подолання виявлених недоліків.
За результатами підсумкових контрольних
робіт у 2013-2014 н.р. учні школи мають такий рівень навчальних досягнень:
№
п/п
|
Назва предмету
|
к-сть учнів
|
Рівні досягнень
|
|||
Почат
ковий
|
Серед
ній
|
Достат
ній
|
Висо
кий
|
|||
1.
|
Українська мова
|
155
|
12
|
34
|
77
|
32
|
2.
|
Історія України
|
95
|
1
|
29
|
34
|
31
|
3.
|
Всесвітня історія
|
87
|
3
|
27
|
27
|
30
|
4.
|
Математика
|
78
|
12
|
21
|
28
|
17
|
5.
|
Алгебра
|
76
|
17
|
31
|
19
|
9
|
6.
|
Геометрія
|
78
|
23
|
31
|
19
|
5
|
7.
|
Фізика
|
79
|
6
|
34
|
25
|
14
|
8.
|
Біологія
|
75
|
1
|
14
|
45
|
15
|
9.
|
Географія
|
76
|
9
|
15
|
29
|
23
|
10.
|
Хімія
|
79
|
4
|
25
|
33
|
17
|
11.
|
Інформатика
|
49
|
-
|
14
|
19
|
16
|
У цьому навчальному році активізувалась участь учнів школи у конкурсах
та турнірах.У порівнянні з минулим навчальним роком кількість учасників
збільшилась на 20. Зокрема,у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок»(2 етапи)
взяли участь 176
учні, Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня» - 21 учнів, у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» (2 етапи) -
118 учні , у конкурсі з англійської мови «Гринвич»
- 25 учнів,
Всеукраїнській українозавчій грі
„ Соняшник”- 60 учні .
Нажаль зменшилась
кількість переможців у районних предметних олімпіадах та конкурсах. Цьогорічні переможці :
- районних олімпіад і конкурсів
Фізика –
Колодій П.(9 кл.) ІІІ місце
вчитель Гук Л.П.
Географія
- Борсук Ю.(11 кл.) І місце
вчитель Васів О.М.
Біологія - Борсук Ю.(11 кл.) ІІ місце вчитель Мороз Р.П.
Конкурс ім.П.Яцика
Гордєєва А.(6 кл.) І місце
вчитель Нікішина З.О.
Конкурс знавців рідної мови ім.Т.Шевченка
Гордєєва
А.(6 кл.) І місце вчитель Нікішина З.О.
- обласних олімпіад
і конкурсів
Географія - Борсук Ю.(11 кл.) ІІ
місце вчитель Васів О.М.
Методична робота
Для того, щоб робота МО дійсно
сприяла вдосконаленню педагогічної майстерності вчителів, поліпшенню
навчально-виховного процесу, директор школи разом із творчою групою, прагнуть
визначити питання, над якими працюватимуть протягом року, визначити тематику
педагогічних рад, методичних об’єднань, індивідуальної роботи вчителів.
Аналізуючи підсумки роботи школи за
попередні роки, ми бачимо нерозв’язані проблеми і помилки, виявляємо елементи
передового педагогічного досвіду, проводимо методичні та робочі наради з
керівниками методичних об’єднань школи.
Головним у роботі методичних
об'єднань, яких у школі налічується чотири (методичне об’єднання вчителів початкових
класів, методичне об’єднання вчителів гуманітарно-естетичного циклу, методичне
об’єднання вчителів природнич0-математичного циклу та методичне об'єднання класних керівників) є робота над проблемою школи, організація
самоосвітньої діяльності вчителів, вивчення та впровадження передового
педагогічного досвіду, розробка та опрацювання інструментарію окремих тем
програми, вивчення державних нормативних документів у галузі освіти. У практиці методичних об'єднань
використовуються такі форми роботи: взаємовідвідування уроків, відкриті уроки,
огляд методичної літератури, виставки методичних напрацювань, розробка
пам'яток, творчих уроків, творчі звіти, моніторинг якості знань учнів.
Так на базі нашої школи у
2013-2014 н.р. було проведено засідання МШЦО
-вчителів української мови та літератури
(вч.Рихліцька М.П., Хом’як О.Й., Нікішина Є.Ф.) на тему “Література рідного краю. До 95-річниці від дня народження письменника
Івана Керницького”
- вчителів математики ( вч.
Калічка С.І) на тему “Прикладна спрямованість вивчення теоретичного матеріалу з математики
“
- вчителів фізики ( вч.Гук Л.П.)
на тему “ Міжпредметні зв’язки під час вивчення фізики в школі.Інтегроване
навчання”
У школі працює також „Школа молодого вчителя”
З упровадженням нових інформаційних технологій
змінюються не лише умови праці, а й завдання, що стоять перед освітянами.
Комп'ютеризація навчального процесу відіграє велику роль. Основна мета вчителя
сьогодні – працювати з комп’ютером самому і вчити учнів. Вміння працювати з
комп’ютерними програмами, користуватись послугами мережі «Інтернет» є
необхідною умовою формування професійної компетентності вчителя. У практиці
роботи школи є
проведення уроків ( художньої культури, біології,
української літератури, фізики, математики,географії) з використанням нових інформаційних
технологій.
Основою інноваційної педагогіки є твердження, що
людина саморозвивається, що все пропускає через самоусвідомлення і свою душу.
Засвоєння і використання нових методів навчання здійснюється в режимі саморозвитку
вчителя. Головним результатом цього процесу є здатність учителя до побудови
власної педагогічної діяльності. Аналіз самоосвітньої діяльності педагогів
нашої школи свідчить про те, що вони розуміють основне завдання сучасної освіти
– формування творчої, інтелектуально розвиненої, ініціативної особистості,
виховання свідомого громадянина; роботу пов'язують із загальною проблемою, над
якою працює школа, темою післякурсового завдання. Творчі напрацювання,
матеріали з досвіду роботи, накопичуються в особистих папках учителів. Це
дозволяє спостерігати зміни у професійній майстерності педагогів. Облік участі
вчителя в методичній та громадській діяльності дозволяє об’єктивно оцінювати ріст професійної
майстерності педагога.
У 2013-2014 н.р. Павлишин
О.О. взяла участь у І етапі
всеукраїнського конкурсу „Учитель року-14” у номінації „Трудове навчання” та Бердей О.І. у номінації “Географія”
Немає коментарів:
Дописати коментар