Стратегія

 Схвалено                                                                                           Затверджено

рішенням  педагогічної                                                  начальник відділу освіти

 ради від 20.04.2021р.                                                 Пустомитівської  міської ради

(протокол№6)                                                                                              Н.Когут

 

 

                                                                                       Затверджено

                                                                                     Наказ директора

                                                                                    від  20.04.2021    №40

 

 

 

 

 

СТРАТЕГІЯ   РОЗВИТКУ

СЕМЕНІСЬКОГО ЗЗСО І-ІІІ ст.

на 2021-2026  роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

І.Вступ.

 

ІІ.Характеристика діяльності закладу освіти.

 

ІІІ. Стратегічні напрямки розвитку закладу освіти у 2021-2026 роках:

 

1. Загальні положення;

2.Місія освітнього закладу;

3.Візія освітнього закладу;

4. Основні шляхи реалізації стратегії;

5.Очікувані результати стратегії розвитку закладу; 

6.  Очікувана мережа  класів  та  контингент  учнів;

7.Структура організації освітнього процесу на трьох ступенях навчання.

 

ІУ. Реалізація мети і завдань стратегії за напрямками:

 

1. Освітній напрямок;

2. Методичний напрямок;

3. Виховний напрямок;

4. Психолого-педагогічний напрямок;

5. Система збереження життя й здоров'я учасників освітнього процесу;

6. Матеріально-технічний  напрямок.

 

V. Результати впровадження  стратегії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо бажаєш щастя дитині,

готуй її не до щастя, а до життя.

К.Д.Ушинський

 

І. Вступ

      Стратегія розвитку школи  визначає перспективи розвитку закладу освіти ,що надає якісну сучасну освіту для всебічного розвитку людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей; формування цінностей, необхідних для успішної самореалізації, виховання громадян, які здатні до свідомого вибору.

        Стратегія розвитку Семенівського   ЗЗСО  І-ІІІ ст. (далі – заклад освіти) у 2021-2026 роках (далі – Стратегія) орієнтована на підвищення якості освіти, оновлення її змісту і структури на основі кращих традицій, що склалися в закладі освіти, і сучасних педагогічних технологій, спрямованих на формування конкурентоспроможного учня; оптимізацію механізму управління закладом освіти, забезпечення єдності освітнього, виховного та педагогічного процесів.

     Стратегія визначає основні шляхи розвитку закладу освіти. Вона скеровує педагогічних працівників до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення безпечного середовища, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість освітнього процесу, змісту освіти, форм і методів навчання й виховання, системи контролю й оцінювання, управлінських рішень, взаємовідповідальності всіх учасників освітнього процесу. Стратегія враховує потреби учнівського, педагогічного та батьківського колективів школи.

  

 ІІ.    Характеристика діяльності закладу освіти   

  

      Семенівський  ЗЗСО  І-ІІІ ст. входить до складу відділу освіти Пустомитівської  міської ради.

     Заклад освіти розміщений у двох двоповерхових будівлях за адресою с.Семенівка вул. Шевченка 1,  загальною  площею приміщень 1009  м².

      Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Пустомитівської міської ради, якому делеговані відповідні повноваження Пустомитівської міською радою.

  Відповідно до мережі закладу на початок 2020/2021 року у школі навчалося 261 учнів. Укомплектовано 13 класів.

Школа І ступеня – 4 класи, школа ІІ ступеня - 7 класів, школа

ІІІ ступеня – 2 класи. Середня наповнюваність  класів становить 20 учні.

 

       У закладі освіти працює 26 педагогічних працівників, з них у відпустці по догляду за дитиною – 3  та 11 працівників обслуговуючого персоналу.

 

 

Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників.

Освіта

Кількість

Спеціаліст або магістр

25

Бакалавр

1

 

 

 

 

 

Якісний склад

Кількість

Спеціаліст вищої категорії

11

Спеціаліст І категорії

4

Спеціаліст ІІ категорії

6

Спеціаліст

5

З них: Старший вчитель

7

Відмінник освіти

1

 

 

Матеріально-технічне забезпечення закладу освіти:

 

1. Кількість споруд, допоміжних приміщень – 3 споруди, 12 класних кімнат, спортивний зал, їдальня на 40 місць.

2. Комп’ютерний клас – 1(10 комп’ютерів) .

3.Лінгафонний кабінет -1  (16 комп’ютерів)

4. Інтерактивна дошка – 4 штуки.

5. Мультиборд – 1штука.

6. Заклад освіти підключено до локальної мережі Інтернет.

7. Забезпечено проточною холодною водою, водонагрівальними баками.

 8. Забезпечено внутрішніми туалетами.

 9. Шкільний автобус – 1 штука.

 

Упродовж останніх років є позитивні зрушення в роботі закладу:

створення належних умов для навчання і виховання учнів за новим Державним стандартом «Нова українська школа»

 результативність участі учнів у предметних олімпіадах  ,конкурсах інтернет-олімпіадах;

оволодіння педагогічними працівниками сучасними комп’ютерними технологіями   та платформами для дистанційного навчання, зокрема  Zoom та Classroom

організація  інклюзивного навчання;

вивчення факультативно польську та німецьку мови.

 

Поряд з цим є ряд невирішених проблем, саме:

1. Потреба у завершенні  добудови школи.

2. Старе приміщення, малий спортзал, відсутність достатньої кількості класних кімнат та актового залу.

3. Невелика кількість комп’ютерів  та  комп’ютери старого покоління в кабінеті інформатики.

4. Недостатня кількість демонстраційного обладнання,  наочності .

5. Недостатній рівень володіння сучасними комп’ютерними технологіями окремими педагогічними працівниками. 

6. Недостатній рівень формування у школярів потреб і навичок самоосвітньої роботи, здатності до навчання упродовж життя.

 

 

ІІІ Стратегічні напрямки розвитку закладу освіти у 2021-2026 роках.

 

1. Загальні положення

      Стратегія розвитку спрямована на реалізацію сучасної державної політики в освітянській галузі з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників освітнього процесу.          План  розвитку  закладу  розроблено  відповідно  до  Конституції  України, 

Законів  України  «Про  освіту»,  «Про  повну  загальну  середню  освіту», 

 Концепції  «Нова  українська  школа»,   Концепції  національно-патріотичного                          виховання  дітей  і  молоді  у  загальноосвітніх  навчальних  закладах,  інших  законодавчих  та  підзаконних  актів  законодавства  України  у  сфері  освіти  і  науки,  рішень  (розпоряджень)  засновника,  власних  установчих  документів.

          Основний принцип стратегічних напрямків розвитку закладу освіти— цілеспрямована взаємодія дорослих і дітей, що виступає джерелом розвитку й задоволення вищих потреб дитини, умовою її можливої реалізації, навчальним середовищем, у якому учень самостверджується й самореалізується.

 

           Педагогічний колектив закладу освіти прагне створити умови для розвитку кожного учня, дати йому можливість для самовираження й самовизначення, забезпечити науково-теоретичну, практичну та загальнокультурну підготовку. Для цього необхідний постійний розвиток закладу освіти, поповнення його матеріально-технічних і навчальних ресурсів, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, а також об'єднання та духовне зростання учнів, батьків і педагогів, що в сукупності створює сприятливий для дитини освітній соціально-культурний простір.

 

 

 

2.Місія освітнього закладу: створення освітнього середовища для одержання сільськими школярами якісної освіти, що дозволяє успішно жити у швидко мінливому світі, задоволення потреби всіх учасників освітнього процесу. Кожній дитині – належні й необхідні умови розвитку та реалізації свого потенціалу. 

 

3.Візія освітнього закладу: освітній заклад спрямований на підготовку учнів до майбутнього.  Піднесення престижності здобуття учнями гарної освіти та набуття високих морально – етичних, християнських якостей. 

 4. Основні шляхи реалізації стратегії

   Стратегія дає можливість виробити стратегічні та пріоритетні напрями діяльності закладу освіти на найближчі роки. Реалізація місії спрямована на формування візії освітнього закладу, якою передбачено реалізацію основних завдання діяльності закладу освіти:  

§ Створення безпечного, вільного від будь-яких форм насилля, комфортного та доступного освітнього середовища.

§ Розвиток інноваційної діяльності закладу освіти, підвищення якості освіти.

§ Інформатизація навчання, вдосконалення бібліотечного.

§ Створення сучасної матеріально-технічної бази

§ Побудова ефективної системи виховання, розвитку і соціалізації учнів.

§ Модернізація структури, змісту та організації діяльності закладу освіти на засадах компетентнісного підходу.

Стратегія розвитку закладу освіти зорієнтована на неперервний розвиток особистості, на формування життєвої компетентності випускників.

.

Наші цінності 

· Досконалість у своїй справі: вчитися і вчити.

· Успіх, повага та самоповага за рахунок особистої праці.

· Повага до особистості дитини і дорослого.

· Патріотизм, сповідування  духовних і культурних цінностей України.

· Рівність перед встановленими у школі Правилами.

· Здоровий спосіб життя.

· Добре імя та честь школи – наша головна цінність,  в основі якої лежить спільна праця вчителів, учнів та їхніх батьків.

5.Очікувані результати стратегії розвитку закладу.

Основними очікуваними результатами виконання Стратегії розвитку закладу освіти будуть:

- удосконалення й модернізація сучасного освітнього середовища школи, системні позитивні зміни, підвищення рівня та якості освіти;

-сформована система виховної роботи на засадах партнерства учнів, вчителів, батьків і громадськості, історії та традицій школи;

-завершена добудова школи,оновлена матеріально-технічна та інформаційно-технологічна база школи ;

-педагогічний колектив – це умотивовані, творчі вчителі, що постійно професійно розвиваються .

6.  Очікувана мережа  класів  та  контингент  учнів:

 

 

 

1

 

2

 

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

К-ть класів

 

Разом

по

школі

 

2021-2022

21

25

18

25

18

33

31

30

20

21

16

13

258

2022-2023

15

21

25

18

25

18

33

31

30

16

21

13

253

2023-2024

14

15

21

25

18

25

18

33

31

25

16

13

241

2024-2025

15

14

15

21

25

18

25

18

33

25

25

12

234

 

2025-2026

 

17

 

 

15

 

 

14

 

15

 

21

 

25

 

 

18

 

 

25

 

 

18

 

 

27

 

 

25

 

 

12

 

 

220

 

 

7.Структура організації освітнього процесу на трьох ступенях навчання.

    Створити школу, у якій буде приємно навчатись, і яка буде давати здобувачам освіти не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті. У проєктуванні і реалізації стратегічних напрямків розвитку за ступенями освіти ми йдемо в першу чергу «від здобувача освіти», тобто декларування та втілювання на практиці ідеї, які відображають відношення школярів до своєї особистої участі в освітньому процесі. Метою будь-якої освітньої системи є створення умов, які забезпечують досягнення здобувачем освіти відповідного рівня. Ми розуміємо це не тільки як оволодіння відповідними знаннями та вміннями, а і як формування стійких особистісних якостей здобувачів освіти, необхідних їм в освітньому процесі та після випуску зі школи протягом усього життя.

 Початкова школа - 4 роки 1-2 класи – 1 цикл, 3-4 класи – 2 цикл.

 Початкова школа поряд із традиційними цілями освітнього процесу на цьому ступені навчання - формування базових знань, умінь та навичок - проголошує ціль розвитку пізнавальної мотивації учня та розвитку його комунікативних компетенцій, тобто навичок культури спілкування та самопізнання. Призначення початкової школи полягатиме у становленні життєвих навичок особистості учня.. Основне завдання початкової школи - створення умов, які допоможуть дитині, яка починає свій освітній шлях, повірити в те, що навчання може і повинно бути для нього успішним, цікавим та привабливим. У школі І ступеня пропонуються традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.

Основна школа (5-9 класи)

- Базова середня школа – 5 років 5-6 класи – 1 цикл, 7-9 класи – 2 цикл Стратегічним напрямком розвитку середнього ступеня освіти є створення сучасного освітнього середовища у якому розвивається відповідний комплекс навчальних умінь та навичок , розвивається відповідна система цінностей і мотивів участі в щоденному шкільному житті. Продовжуючи цілі початкової школи, основним завданням середньої школи є створення таких умов, які дозволять сприяти створенню у здобувачів освіти комплексної мотивації, тобто мотивації з основою не тільки на традиційних мотивах обов'язку, але й мотивах корисності та мотивів задоволення та можливості самореалізації в процесі освітньої діяльності. У подальшому на старшому ступені навчання, отримані учнями 5-7 класів навички ефективної навчальної діяльності дозволять їм успішно засвоювати зміст будь-якого профілю навчання та усвідомлено проектувати свої майбутні професійні та освітні орієнтири. Метою цього етапу є рання спеціалізація за обраним напрямком навчання та створення класів допрофільної підготовки. Головним напрямком роботи з учнями стає формування первинної профільної орієнтації, удосконалення навичок самостійної інтелектуальної діяльності, початок становлення світоглядної позиції особистості. На рівні 8 - 9 класів здобувачі освіти на базі циклу предметів мають можливість формувати свою індивідуальну освітню стратегію. Призначення основної школи - розвиток функціональної грамотності здобувача освіти, функціональних компетенцій, створення умов успішної життєдіяльності в суспільстві, упровадження системи допрофільної підготовки. У школі ІІ ступеня пропонується традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.

У школі ІІІ ступеня пропонуються такі освітні програми:

- традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням. - профільне навчання за напрямком української філології ;

Основним напрямком розвитку школи стане реалізація компетентнісного підходу в освітній взаємодії. Тобто це така практика, при якій відбувається засвоєння кожним учнем комплексу знань, умінь та навичок, який дозволяє учневі розв'язувати життєвозначущі завдання як в процесі навчання в школі, так і в подальшому житті.

ІУ. Реалізація мети і завдань стратегії за напрямками.

Статус людини в суспільстві залежить від неї самої: швидкоплинність соціального прогресу, динамічних змін зумовлює потребу в постійній роботі над собою, у розвитку життєвої компетентності, посиленні відповідальності молодої людини за своє майбутнє, за можливість досягнення життєвого успіху.

Реалізація мети і завдань стратегії здійснюється через такі напрямки:

 

· освітній;

· методичний;

· виховний;

· психолого-педагогічний;

· система збереження життя і здоров'я учасників освітнього процесу;

· матеріально- технічний.

 

1. Освітній напрямок.

Мета: забезпечення високої якості та пріоритетності освіти, запровадження сучасних методів навчання, реалізація учнями їхнього інтелектуального потенціалу, створення атмосфери спільної відповідальності за результати освітньої діяльності з боку всіх учасників освітнього процесу, здійснення систематичного планування, моніторингу та аналізу діяльності освітнього закладу, організація взаємодії всіх учасників освітнього процесу.

 

 Основні завдання:

1.Створити цілісну систему управління, забезпечити якісний рівень контролю-аналітичної діяльності у відповідності до сучасних вимог.

2.Переорієнтація процесу навчання з інформативної форми на розвиток особистості людини.

3.Впровадження в процес навчання нових інноваційних технологій. Розвиток комп’ютерної грамотності учнів та педагогів школи.

3.Індивідуально-диференційований, особистісно-зорієнтований підхід до навчання, оцінювання навчальних досягнень кожного учня, рівня компетентності учнів, їх готовності до застосування засвоєних знань на практиці.

5.Формування життєвих компетентностей здобувачів освіти.

6.Виховання особистості через залучення до активної діяльності та всебічний зв’язок школи з життям.

7.Розвиток в учнів пізнавальних інтересів і здібностей, потреби глибокого і творчого оволодіння знаннями, навчання самостійного набуття знань, прагнення постійно знайомитися з найновішими досягненнями науки і техніки

Шляхи реалізації:

1.Проведення моніторингу якості рівня навчальних досягнень учнів і їх корекція.

2.Виконання рішень педагогічної ради, нарад при директорі.

3.Впровадження інноваціїних методів навчання, спрямованих на особистість учня.

 

 

 

 

 

Очікувані результати:

1. Організація та забезпечення оптимальних, стабільних умов для освітнього процесу

2. Об’єднання зусиль педагогічного колективу школи для підвищення рівня освітньої роботи, упровадження в практику досягнень педагогічної науки й передового педагогічного досвіду

3.Запровадження інноваційної діяльності в роботі педагогів, адміністрації

4.Поліпшення якості навчання у закладі освіти.

5.Формування інтересу учнівської молоді до знань.

6.Володіння іноземною мовою.

7. Вільного володіння комп’ютером, високого рівня культури користування ІКТ.

8.Задоволення освітніх потреб та життєвих сподівань учнів закладу освіти.

9.Високий рівень готовності учнів до різних видів підсумкового контролю, ЗНО, проведення самостійної дослідницької роботи та презентації її результатів.

10.Оптимальний розвиток пізнавальних здібностей учнів.

 

2. Методичний напрямок. 

Мета: створення комфортних умов для професійного  зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника, орієнтація  вчителів  на  творчість,  на  пошуки  більш  досконалих  педагогічних  технологій,  на  організацію  процесу  підвищення  професійної  майстерності  вчителів  в  освітньому  процесі  .

 

Основні завдання:

1. Створення атмосфери творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень педагогічних проблем.

2. Формування в педагогів готовності до проходження підвищення кваліфікації, сертифікації та впровадження сучасних інноваційних технологій.

3. Формування прагнення до оволодіння педагогікою співпраці та співтворчості на принципах особистісно орієнтованих методик надання освітніх послуг.

4. Спрямування діяльності учнів за допомогою професійного керівництва з боку педагогічного колективу.

 

Шляхи реалізації:

1.Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.

2.Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму.

3.Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики   викладання.

4.Застосування інформаційно -комунікаційних  технологій  в  освітньому  процесі;

5.Упровадження  заходів,  спрямованих  на  формування  академічної  доброчесності  учасників  освітнього  процесу;

6. Участь  педагогів  у  Всеукраїнському  конкурсі  «Учитель  року»-;

7.Популяризація  досвіду  та  методики  роботи  з  дітьми  з  особливими  освітні-ми  потребами  в  класі  з  інклюзивним  навчанням;

 8.Проведення  нетрадиційних  форм  педагогічної  ради,  зокрема  присвячених  питанням  організації  науково – методичної  роботи  школи;

9. Надання  методичної  допомоги  молодим  учителям ;

10. Оприлюднення  творчих  здобутків  педагогів  школи  на блозі школи.

 Очікувані результати:

1. Підвищення педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи;

2.Ріст педагогічної майстерності учителів;

3.Підвищення методичної культури.

 

3. Виховний напрямок.

Мета виховної роботи: сприяння в розвитку пізнавальної творчої активності особистості; формування особистості, її суспільно-громадського досвіду,

розвиток та реалізація творчого потенціалу підростаючого покоління, сприяння культурному розвитку, духовному збагаченню дітей та молоді,

розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя. :

Основні завдання:

1.Прищеплення поваги до Конституції України, її державних символів, знання та дотримання законів; виховання і підготовка до життя і діяльності в правовій, демократичній державі

1. формування рис громадянина України; вивчення бойових традицій та героїчних сторінок історії українського народу; формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, готовності до захисту Батьківщини; дотримання мовної культури.

Формування основ наукового світогляду, пізнавальної активності і культури розумової праці, вироблення уміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності.

2. Виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам’яток.

3.Сприяння формуванню навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності, правової культури, вільного володіння державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної протидії випадкам порушення законів.

 4. Виховання у молоді естетичних поглядів, смаків, які грунтуються на народній естетиці та найкращих надбаннях цивілізації. Вироблення умінь власноруч примножувати культурно – мистецьке надбання народу, відчувати і відтворювати прекрасне в повсякденному житті; формування попиту в отриманні знань про традиційні українські свята, звичаї, фольклор. 

5. Залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров’я. 6.Затвердження культури здорового способу

7.Залучення здобувачів освіти до громадської діяльності,

8.Виховання ініціативності, активності, самостійності, формування

організаторських здібностей учнів.

9. Розвиток в учнів таких якостей, як відповідальність за доручену справу, за колектив, за друзів, принциповість, ініціативність, уміння аналізувати й належним чином сприймати критику.

10.Координація зусиль педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти;

11.Організація профілактичної роботи на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень;

12.Забезпечення організації змістовного дозвілля й відпочинку;

13.Поліпшення роботи класних керівників, психолога, приділення уваги психолого-педагогічній допомозі здобувачам освіти та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх;

 

Шляхи реалізації

1.Організація і проведення засідань МО класних керівників відповідної тематики 2. Створення безпечного толерантного середовища шляхом удосконалення соціального захисту учнів, у тому числі дітей пільгових категорій;

3. Здійснювати соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей з неповних та малозабезпечених сімей, дітей–інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей та з сімей учасників АТО.

4. Мобілізація загальнолюдських цінностей як ресурсу особистісного зростання школярів; спрямувати виховну роботу на прищеплення здорового способу життя та зміцнення моральності.

 5. Створити оптимальні умови для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.

6. Організувати діяльність закладу освіти як зразок демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу;

 7. Впровадження активних форм виховної роботи шляхом застосування інноваційних методів та прийомів

8.Організація діяльності учнівських органів самоврядування закладу освіти.

9.Проведення змістовного дозвілля учнівської молоді, спортивних змагань, ігор, фестивалів, свят, природоохоронних акцій та операцій по збереженню шкільного майна;

10.Організація дозвілля здобувачів освіти.

 

Очікувані результати:

1.Об’єднання дітей та підлітків для корисних, добрих, цікавих справ, розвиток їх творчих здібностей.

2.Дійове самоврядування у закладі освіти та класних колективах.

3.Залучення більшості дітей та молоді до участі в організації змістовного життя в закладі освіти.

4.Висока активність учнів у житті закладу освіти.

3.Роль учнівського самоврядування у створенні позитивного іміджу класу, закладу освіти (як внутрішнього так і зовнішнього).

4.Співпраця органів учнівського самоврядування із педагогічною радою, батьківським активом класу, громадськістю. 

5. Створення системи виховної та профілактичної роботи в закладі освіти;

6. Усвідомлення дітьми негативного впливу на організм шкідливих речовин;

7. Організація змістовного дозвілля та відпочинку здобувачів освіти;

8. Допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;

9. Навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);

10. Профілактика правопорушень і злочинності серед молоді;

11. Набуття досвіду інформаційно-комунікаційних та комунікативних компетенцій учасників освітнього процесу;

12. Створення безпечного толерантного середовища; виховання соціально активної та комунікативної особистості з високим рівнем духовності і моралі.

13. Напрямок «Модель випускника».

Моделлю випускника є громадянин держави, який:

• має активну позицію щодо реалізації ідеалів і цінностей України, прагне змінити на краще  своє життя і життя своєї країни;

• є особистістю, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення  взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю;

• уміє грамотно сприймати та уміє аналізувати проблеми суспільства, бути

конкурентноспроможним під час вступу до інших закладів освіти, впевнено приймати сучасні реалії ринкових відносин, використовувати свої знання на практиці;

• уміє критично мислити;

• здатний до самоосвіти і саморозвитку;

• відповідальний, уміє використовувати набуті компетенції для творчого розв’язання проблеми;

• уміє знаходити і опрацювати різноманітну інформацію.

Модель випускника

ОСОБИСТІСТЬ

Цілісна особистість, здатна до критичного мислення, освічена, всебічно розвинена, відповідальний громадяни та патріоти здатні до ризику та інновацій.

ПАТРІОТ

Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення. Національно-свідомий громадянин з активною життєвою позицією.

Поважає гідність і права людини.

ІННОВАТОР

- це володіння компетентностями як необхідною умовою успішної самореалізації у дорослому житті

-це здатність змінювати навколишній світ, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя. 

- це здатність опановувати нові знання, вести власну справу, втілювати ідеї та керувати процесами.

- це вміння спілкуватися з людьми, вирішувати конфлікти та керувати емоціями.

 

4. Психолого-педагогічний напрямок.

Мета: формування особистості через виховання в закладі освіти та сімейне виховання з урахуванням індивідуальних особливостей, здібностей, умінь та навичок здобувачів освіти.

Основні завдання:

1. Створення ситуації творчості для всіх учасників освітнього процесу; умов для соціальної самореалізації учасників освітнього процесу; умов для позитивної адаптації учнів до навчання у закладі освіти.

2. Посилення впливу виховання в закладі освіти та сімейного виховання на формування  стійкої мотивації до здобуття освіти, високої духовної культури, моральних переконань, трудового виховання дітей.

3. Забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.

4. Практичне забезпечення корекційно-розвивальної роботи, діагностики особистісного розвитку, ціннісних орієнтацій, соціального статусу, виявлення вад і проблем соціального розвитку дитини.

5. Орієнтація на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, булінгу.

6.Створення сприятливих психологічних умов та визначення потенційних можливостей учнів до навчання.

7.Створення сприятливого психологічного клімату в школі між усіма учасниками освітнього процесу.

 

Шляхи реалізації:

1 . Психолого-педагогічна діагностика з виявлення у дітей здібностей, схильностей,  потреб; відстеження динаміки і розвитку обдарованих та здібних учнів; дітей, які потребують особливої педагогічної уваги.

2. Психологізація батьків: індивідуальні консультування батьків; анкетування, бесіди та спостереження.

3. Створення сприятливого психологічного клімату у всіх структурних підрозділах освітнього процесу.

4.Створити психологічний комфорт в школі як для учнів, так і педколективу

5.Здійснювати психолого-соціальну підтримку особистості дитини, яка опинилася в складних життєвих умовах, під час освітнього процесу

 

5. Система збереження життя й здоров'я учасників освітнього процесу.

Мета: створення оздоровчого та безпечного шкільного середовища впровадження в життя принципів зміцнення здоров'я всіх учасників освітнього процесу; впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітньому процес; спрямування виховної роботи та позаурочної роботи на пропедевтику захворювань, збереження життя та здоров’я, формування культури здоров`я.

Основні завдання:

1. Створити оздоровче та безпечне шкільне середовища, де реалізовується : - виконання санітарно-гігієнічних норм (освітлення, зручні парти);

2.Проводити моніторинг стану здоров’я учнів.

2.Формувати в рамках освітнього процесу орієнтирів на здоровий спосіб життя.

3.Втілення сучасних здоров’язбережувальних технологій.

4.Проведення просвітницької роботи серед батьків, сприяння створенню здорової робочої атмосфери для працівників. 

5.Організувати якісне харчування;

6.Посилити всі види активності на уроках;

7.Створити позитивну емоційну та доброзичливу атмосферу під час перебування дитини у школі;

8. Розподілити розумові навантаження з урахуванням вікових, фізіологічних та психологічних особливостей учнів.

9.Організація,  участь  та  проведення  «День  здоров’я»,  «День  безпеки  основ  життєдіяльності», «Спорт  для  всіх» ; 

Шляхи реалізації:

1.Спільна робота з медичним закладом м.Пустомити  щодо оцінки фізичного здоров'я учнів.

2.Проведення, в разі необхідності, додаткового консультування, обстеження та лікування дітей з хронічними захворюваннями.

3.Створення здорових та безпечних умов праці для проведення освітнього процесу.

4.Створення умов для якісного харчування учнів; проведення просвітницької роботи з цивільного захисту серед здобувачів освіти.

5.Проведення  з учнями інструктажів з безпеки життєдіяльності

Очікувані результати:

1.Збереження стану здоров’я учнів та працівників.

2.Позитивна динаміка у формуванні ціннісних орієнтацій на здоровий спосіб життя в учнів.

3.Підвищення рівня фізичної підготовки здобувачів освіти.

4.Оптимізація домашніх завдань із метою зниження перевантаження учнів.

5.Відвідування учнями спортивних секцій, результативна участь у змаганнях.

6.Вчасне виявлення захворювань дітей школи за результатами обстежень.

7.Формування ціннісного ставлення до здоров'я, що включає свідоме й відповідальне ставлення учнів, батьків та вчителів до своєї поведінки, яка впливає на стан здоров'я.

8.Збільшення обсягу рухової активності учнів, вчителів відповідно до індивідуальної фізіологічної потреби у фізичному навантаженні. 

6. Матеріально-технічний  напрямок.

Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі коштів Державного та місцевого бюджетів, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування закладу для забезпечення належних умов його функціонування.Заклад освіти працює за штатним розписом, затвердженим начальником відділу освіти.

Удосконалення освітнього процесу знаходиться в прямій залежності від рівня розвитку матеріально-технічної бази закладу, від її відповідності вимогам науково-технічного прогресу.

Матеріально-технічне забезпечення умов реалізації стратегії розвитку закладу здійснюється шляхом:

• створення нового освітнього середовища у навчальних кабінетах;

• поліпшення планування території закладу;

• заміна комп’ютерної техніки;

• поповнення існуючих кабінетів необхідними меблями;

•проведення косметичного ремонту навчальних кабінетів, приміщень школи;

• придбання нових меблів;

• ремонт та поновлення меблів;

• поновлення та придбання спортивного обладнання;

• створення умов для більш широкого впровадження комп’ютерних технологій в освітній процес;

• впровадження комп’ютерних технологій в інформаційно-управлінську діяльність закладу освіти;

• оснащення кабінету інформатики ліцензійним базовим програмним забезпеченням;

• навчання персоналу закладу освіти ефективному використанню сучасної обчислювальної техніки в управлінському процесі; проведення капітального й косметичного ремонту навчальних кабінетів, приміщень школи;

•поновлення та придбання фізкультурного обладнання;

•поповнення  книжкового фонду шкільної бібліотеки навчальною, педагогічною, методичною, науково-популярною, довідковою та художньою літературою.

 

Очікувані результати 

Реалізація концепції дасть можливість забезпечити перехід школи на новий якісний рівень, що сприятиме:

- створенню в школі освітнього середовища, яке дасть можливості кожному реалізувати власні освітні потреби та забезпечить безперервність освіти;

- становленню компетентнісно спрямованого освітнього процесу в єдності змістових, особистісних та управлінських складових;

- створенню більш ефективних освітніх систем у кожному окремому закладі з урахуванням вимог сучасного суспільства, наданню кожній людині можливості повноцінного саморозвитку;

- упровадженню в освітянський процес принципів профільного навчання форми підготовки молоді до майбутнього життя;

- формуванню достатньої життєвої компетентності учнів і конкурентоспроможності випускників на ринку праці;

- вихованню особистості, здатної самостійно приймати рішення та займати активну громадянську позицію;

- створенню умов для використання новітніх освітніх технологій та вивільнення творчої складової в діяльності педагога.

 

V. Результати впровадження Стратегії.

Педагоги, як учасники Стратегії розвитку закладу освіти, сприяють опануванню здобувачами освіти компетенцій гармонійної особистості, забезпечують сприятливі умови для фізичного, інтелектуального, психологічного, духовного, соціального становлення особистості учнів,

досягнення ними рівня освіченості, який відповідає ступеню навчання та потенційним можливостям

здобувачів освіти.

Реалізація Стратегії розвитку закладу освіти на основі сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи»в закладі освіти має:

• розкрити та розвивати здібності, талантіи і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками;

• удосконалити мотиваційне середовища дитини;

• підвищити особисту відповідальність педагога за результати наданих освітніх послуг;

• підвищити професійну майстерність педагогів шляхом проходження атестації, сертифікації;

•здійснити інформатизацію освітнього процесу;

• розширити мережу позакласної діяльності здобувачів освіти;

•залучити здобувачів освіти до участі в управлінні освітніми справами в різних видах діяльності;

• посилити оздоровчу спрямованість освітнього процесу, комплексний підхід до гармонійного формування всіх компонентів здоров’я;

• упровадити інноваційні методи формування життєвої компетентності учнів;

• сформувати автономію закладу освіти (академічну, організаційну, кадрову).

• отримати стійку тенденцію до зростання рівня навчальних досягнень учнів закладу освіти (за результатами внутрішніх та зовнішніх моніторингових досліджень).

•зорієнтувати учасників освітнього процесу на сталий розвиток і партнерські стосунки.

• створити і підтримувати дієві колективні органи управління закладу освіти та органи громадського самоврядування.

• створити функціонуючу модель забезпечення якості освітніх послуг закладу освіти.

• підвищити позитивний імідж та конкурентноздатність закладу освіти на ринку освітніх послуг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар